Het spel en de knikkers

Het Spel
Ik sta voor de spiegel en met zachte ronde bewegingen masseer ik met mijn linkerhand de scheercrème in op mijn rechterwang. In mijn rechterhand hou ik opvallend het kleine potje Antica Barbieria Colla scheercrème Amandel omhoog. Ondertussen hanteert mijn vrouw efficiënt de videocamera en legt niet alleen mijn gelukzalige uitdrukking vast, maar ook mijn opmerking dat ik mij altijd zo mieters fris voel na zo'n fijne scheerbeurt met Antica Barbieria Colla scheercrème Amandel.

De knikkers
Enkele minuten later is de video, aangevuld met een korte maar spontane en eerlijke tekst, verstuurd naar Instagram. Mijn followers kunnen de volgende uren zich vereenzelvigen met mijn scheerbeurt Antica Barbieria Colla 70 ml à 46,00€.
Zou ik een van de grote influencers van Nederland zijn, dan zou ik 100.000,00€ tot 200.000€ hebben verdiend met deze actie. Mijn naam is echter Jan de Vries, ik scheer mij droog en ik schrijf voor deze site.

Deze site
Hoe is het mogelijk dat een influencer een klein kapitaal kan verdienen met maar één scheerbeurt? Dergelijke vragen worden op deze site beantwoord. 
Hier vindt u onderzoek, uitleg, analyse, inventarisatie en beschrijvingen op het gebied van influencer marketing en de daaraan verbonden producten en diensten; vaak vanuit een economisch-financiële en/of statistische invalshoek.

In ons werk laten wij ons leiden door het hierna volgende schema, waarin alle hoofdrollen van influencer marketing naar voren komen.



De hoofdrollen zijn dus weggelegd voor, van links naar rechts en van boven naar beneden:
  • de followers
  • de social media
  • de productie
  • de influencers
  • de intermediairs
  • de adverteerders
  • de tools